Se hvordan Bettina og Jens lavede et cool gallabryllup <3
Sonnerupgaard Gods logo
Bryllupsbloggen Kursusbloggen Hotelophold
Download katalog

Bettina <3 Jens – Se hvordan de lavede et cool gallabryllup

Fredag d. 25. august 2017 dannede Sonnerupgaards Lade ramme for Bettina & Jens’ bryllup.

Et super cool bryllup med gæster i gallauniform og en særdeles spændende aktivitet til gæsterne.

Lerdueskydning til brylluppet

Brudgommen Jens er soldat, så han og vennerne er naturligvis bidt af gevær. Hvorfor ikke bruge denne interesse til en fed underholdning på sin bryllupsdag?

Bruden ønskede sig brændende at overraske sin kommende mand med denne aktivitet under velkomstdrinken, så hun spurgte mig til råds, hvordan det kunne arrangeres.

Lerdueskydning til bryllup
Fotograf: Fantomfoto

Det var heldigvis rimelig enkelt at arrangere. Sonnerupgaard gav tilladelse til at skyde efter lerduer på det grønne areal uden for Laden.

Hos Tuse Næs Jagtforening bestilte vi en times lerdueskydning. Jagtforeningen kom med skydevogn, to instruktører og havde klaret tilladelserne for os.

Nu var det bare at give den gas, og hvor blev gommen overrasket over sin kones påfund!

Bryllupsgæst
Fotograf: Fantomfoto
Brud
Fotograf: Fantomfoto
Brudekjole
Fotograf: Fantomfoto

Abonnér på Bryllupsbloggen

Skriv mig op

Gallauniform

Det var en virkelig dejlig augustdag, med glade gæster der var meget flotte i tøjet. Dresscoden stod på galla og årsagen til dette valg var naturligvis brudgommens stilling som soldat.

For at matche de rød-blå uniformer, var velkomstdrinken også lavet i rød og blå. En rød campari og en blå isbjørn.

En særdeles festlig måde at byde velkommen på til et cool bryllup.

Brudepar
Fotograf: Famtomfoto

Et smukt lade-bryllup

Foruden de farverige uniformer og farverige drinks var der også knald på blomsternes farver.

Bruden ønskede et rigtig lade-bryllup med farverige “markblomster” og en rustik udsmykning af lokalet og bordet.

Det blev en rigtig smuk sammensætning.

Markblomster til bryllup
Fotograf: Famtomfoto
Ladebryllup
Fotograf: Famtomfoto
Blomster til bryllup
Fotograf: Famtomfoto

Bordkortene havde bruden selv skrevet. Servietten var en engangserviet af god kvalitet fra Duni og sammen med en kvist Poppel Eucalyptus så det bare vildt godt ud.

For at opnå en rustik borddækning, brugte vi en zink lignende dækketallerken, som kan lejes hos Sonnerupgaard Gods. Jeg er helt vild med den sammensætning.

Bordkort til bryllup
Fotograf: Famtomfoto
Toastmasterklokke
Fotograf: Famtomfoto
Bordkort til bryllup
Fotograf: Famtomfoto

To timer til at gøre lokalet klar

Den øvrige borddækning og udsmykning af lokalet var forholdsvis simpel. Grunden til denne simple stil var, at det var en model 2 løsning. Det vil sige, at vi først fik adgang til lokalet på festdagen kl. 14.00. Vi havde derfor travlt med at få dækket op til 103 gæster og gøre hele laden smukt.

Bordnummer
Fotograf: Fantomfoto
Blomster til bryllup
Fotograf: Fantomfoto
Bordplan til bryllup
Fotograf: Fantomfoto – Bordplan på gammelt vindue.

Abonnér på Bryllupsbloggen

Skriv mig op

Gæsterne ankom kl. 16.00, efter at have afholdt reception et sted i Nordsjælland tæt på kirken. Her blev de indlogeret på værelser, hvor de skiftede til gallatøjet. Kl. 17.00 var der velkomstdrink og startskuddet lød for lerdueskydningen.

Aktivitet til bryllup
Fotograf: Famtomfoto

Alt i alt et meget smukt fredags-bryllup og et dejligt brudepar.

Jeg håber, I er blevet inspireret. Love, Maria.

Relaterede indlæg

Download vores Bryllup&Fest-katalog

og få vores e-bog "Bryllupsplanlægningen A-Z - det her skal du have styr på" med oveni gratis.

Download katalog

Signe Månsson

Selskabskoordinator

Telefon: 46 40 95 31
E-mail: sbm@sonnerupgaard.dk

Signe er vores selskabskoordinator, og står for alt der har med Bryllup&Fest at gøre. Ring eller skriv til Signe, hvis du har nogle spørgsmål til festlokaleudlejning, og hvis du gerne vil ud på en rundvisning.

”Jeg har en bachelor i Leisure Management og har været bryllupsplanlæger i 2 år, så jeg er sikker på at jeg kan hjælpe jer godt på vej med jeres festafholdelse. Giv et kald!”

Læs mere om festlokalerne her