Kavalérfløjen

Udsigten fra festlokalet Kavalerfløjen
Foto: Arkiv
Spisestuen i festlokalet Kavalerfløjen
Foto: Arkiv
Hygge i hjørnet i festlokalet Kavalerfløjen
Foto: Arkiv
Lille rum/Møderum i festlokalet Kavalerfløjen
Foto: Arkiv

Den charmerende kavalerfløj blev opført i 1952. Afdelingen udgør tre rum, et køkken, en terrasse med to udgange og et stykke af parken til fri afbenyttelse.

Jeres gæster ankommer i den smukke éntre. Herfra træder I ind i den charmerende dagligstue med udsigt til godsets park. I tv-stuen kan der spilles kort, og her er fin plads til buffet eller kaffebord. Køkkenet findes ved siden af dagligstuen. Kavalerfløjen har desuden en spisesal med høje paneler og den skønneste udsigt til parkens søer og smukke omgivelser.

Fra afdelingen er der to udgange til en dejlig terrasse og et stykke af parken, hvor I snildt kan spille havespil, gå en tur, grille eller bare nyde vejret og omgivelserne. Måske kan I få øje på godsets fasaner.

Der er 18 sengepladser, som findes på førstesalen. De er hver især indrettet med hver sin stil, men fremstår alle meget velholdt og yderst charmerende.

Kavalerfløjen kan også lejes som familieafdeling, så I som familie kan få en herskabelig ferie i det midtsjællandske.

I 50'erne boede godsets karle og stuepiger her i Kavalerfløjen. Godsejeren dengang inspicerede fløjen nu og da. Nogle sagde, at han ofte skuede efter stuepigernes kavalergange, og at afdelingens navn kom deraf.

Kig indenfor med Google Street View

Download vores Bryllup&Fest-katalog

og få vores e-bog "Bryllupsplanlægningen A-Z - det her skal du have styr på" med oveni gratis.

Download katalog
Download katalog

Signe Månsson

Selskabskoordinator

Telefon: 46 40 95 31
E-mail: sbm@sonnerupgaard.dk

Signe er vores selskabskoordinator, og står for alt der har med Bryllup&Fest at gøre. Ring eller skriv til Signe, hvis du har nogle spørgsmål til festlokaleudlejning, og hvis du gerne vil ud på en rundvisning.

”Jeg har en bachelor i Leisure Management og har været bryllupsplanlæger i 2 år, så jeg er sikker på at jeg kan hjælpe jer godt på vej med jeres festafholdelse. Giv et kald!”

Læs mere om festlokalerne her