Sonnerupgaard Gods logo
Hotelophold
Download katalog
MENU

Bryllupsplanlægning og huskeliste til brylluppet

Kender du det med at jo mere du tænker over, hvor meget der skal planlægges til brylluppet, jo mere uoverskueligt bliver det? Du er ikke alene. Her får du en huskeliste og planlægningsguide step by step, der tager dig igennem hele forløbet fra forlovelse til bryllup. Guiden er henvendt allermest til brudepar, der skal holde fest på Sonnerupgaard […]


29. januar 2017

Kender du det med at jo mere du tænker over, hvor meget der skal planlægges til brylluppet, jo mere uoverskueligt bliver det?

Du er ikke alene.

Her får du en huskeliste og planlægningsguide step by step, der tager dig igennem hele forløbet fra forlovelse til bryllup.

Guiden er henvendt allermest til brudepar, der skal holde fest på Sonnerupgaard Gods, men uanset hvad og hvor du vil holde festen, vil den helt sikkert kunne hjælpe jer med jeres planlægning.

Planlægningsguide step by step:

Så tidligt som muligt
Bestil festlokalet
Bestil kirken
Lav et budget og gør jeres overvejelser – need to have, nice to have?
Lav en gæsteliste.
Send “save the date” kort ud så I sikrer, at alle gæster kan komme.
Book en fotograf. De bedste fotografer bliver booket først, så I kan lige så godt komme i gang.

12-18 måneder før
Søg inspiration for stilen til jeres bryllup; hvordan skal lokalet udsmykkes, hvilke blomster ønsker I, hvordan skal invitationer se ud mv.

Book følgende:
Maden
Serveringspersonale
Musik – skal der være special musik i kirken, til receptionen, dinnermusik under middagen og band eller DJ efter midnat?

9-12 måneder før
Køb brudekjole
Bestil bryllupskagen
Bestil brudekørsel
Bestil bartendere
Bestil natmad
Bestil frisør / makeupartist
Udvælg forlover, toastmaster og gavekoordinator.

3-6 måneder før
Send invitationer ud
Tjek op på overnattende gæster – har I det antal værelser, som I har behov for?
Indkøb pynten til jeres bryllup
Bestil blomster
Indkøb drikkevarer
Køb ringene
Køb gommens tøj
Tidligst 4 måneder før skal I udfylde ægteskabserklæring ved kommunen, for at få prøvelsesattest

30 dage før
Møde med præsten – husk at tjekke op på blomster i kirken, hvem sørger for det?
Lav bestillingslisten til Sonnerupgaard Gods
Bestil morgenmad
Huskeliste gennemgås, se listen nedenfor
Lav bordplan
Udform bordkort

14 dage før
Skriv en køreplan til køkkenet/ serveringspersonalet
Tjek op på overnattende gæster
Planlæg hvem der hjælper med oprydningen dagen derpå, samt hvordan alle gaverne fragtes hjem.
Tjek op på aftaler, husk at give diverse leverandører den præcise adresse og fortæl dem hvilket lokale I skal være i. Det er ikke nok at sige, at det skal leveres på Sonnerupgaard Gods.

7 dage før
Fold servietter
Og glæd jer!

Efter brylluppet
Send takkekort
Søg om navneændring – det er gratis op til 3 måneder efter vielsen

Gæstebog til bryllup
Foto: Henriette Frausing

Særlig huskeliste til fester på Sonnerupgaard Gods

Pynt og det praktiske
80 bloklys til Laden
Fyrfadslys / stearinlys til borde, kaffeborde, bar, buffetbord, gavebord mm.
Vælg fyrfadslys med 8 timers brændetid.
Lysestager
Blomster til runde borde, kaffeborde, bar, buffetbord, cafe/stå borde, kanen i Laden, toilettet mv.
Vaser til blomster, hvis ikke dem i lokalet passer
Servietter til eftermiddag/ reception / kaffe
Servietter til middagen
Servietter til natmad / kaffe igen / bar
Bordplan + bord nummer
Pynt til drinks
Menukort til drinks
Udendørs lys
Blomster til krukker udendørs
Buen ved Ladens indgang – skal den pyntes? Hvis ikke, så fjern den helt.
Skilte til vejvisning – eller står det udtrykkeligt i indbydelsen, hvilken afdeling på Sonnerupgaard?
Ekstra bånd og ståltråd, som man gerne mangler når man pynter
Forlængerledninger og gaffatape til ledninger på gulvet

Mad / drikkevarer
Fint salt / peber til opfyldning af salt- og peberbøsserne
Thé (ikke kaffe, der er automatisk 2 kg kaffe med på bestillingslisten ved Sonnerupgaard)
Sukker, mælk / fløde til kaffen
Chokolade / slik til kaffen
Chips, nødder, snacks mm
Øl, vand, vin, champagne, spiritus
Evt. ting til morgenmad

Andet
Tidsplan til toastmaster + praktisk info, som toastmaster skal sige
Tidsplan til køkkenet + kopi af bordplan med bemærkninger omkring evt. vegetar/ allergiker / diabetiker / gravide og lign. til køkkenet
Værelsesliste samt at udnævne en nøgleansvarlig, som deler nøgler ud til gæsterne
Opbevaring til madrester når I pakker sammen. Især er det en god ide med en fryseegnet boks, så toppen af bryllupskagen kan fragtes sikkert hjem i fryseren, og gemmes til næste år.
Spande til blomster / buketter
Husk at arranger plads i en bil til de mange gaver
Gæstebog

Dette skal I ikke tænke på, det sørger Sonnerupgaard Gods for
Viskestykker, karklude, opvaskesæbe, opvaskebørste, poser, stanniol mm. til køkkenet
Toiletpapir, håndklædepapir mm. til toilettet
Sengetøj, håndklæde mm. til værelserne

Relaterede indlæg

Download vores Bryllup&Fest-katalog

Download katalog

Signe Månsson

Selskabskoordinator

Telefon: 46 40 95 31
E-mail: sbm@sonnerupgaard.dk

Signe er vores selskabskoordinator, og står for alt der har med Bryllup&Fest at gøre. Ring eller skriv til Signe, hvis du har nogle spørgsmål til festlokaleudlejning, og hvis du gerne vil ud på en rundvisning.

”Jeg har en bachelor i Leisure Management og har været bryllupsplanlæger i 2 år, så jeg er sikker på at jeg kan hjælpe jer godt på vej med jeres festafholdelse. Giv et kald!”

Læs mere om festlokalerne her

Få overblikket med det samme

Download vores katalog og få overblik over vores udlejningsmuligheder, samt priser på lokaleleje og værelsespakker.

Download Bryllup&Fest-katalog
Download Bryllup&Fest-katalog

Kan du lide hvad du læser?

Få bryllupsreportager, gode tips og tricks til DIY og meget mere. Vi sender ca. 1 gang om ugen.

Abonnér på Bryllupsbloggen

Kan du lide hvad du læser?

Få gode tips til afholdelse af møder, planlægning, teambuilding og en masse inspiration. Vi sender ca. 2 gange om måneden.

Abonnér på Kursusbloggen