Bahar & Benjamin bryllup i 1877-Laden
Bahar & Benjamin bryllup i 1877-Laden

Sådan får du lokalet klar til tiden

Bryllupsplanlægning kræver, at du holder tungen lige i munden. Alt skal være forberedt på den store dag, så dit team let og hurtigt kan gøre lokalet klar. Bliv klogere på, hvordan du når det hele med en stram tidsplan.


18. februar 2022

Tilbage i 2017 delte vores bryllupsarrangør Maria sine bedste råd til dig, der først overtager festlokalet på dagen.

Men 2017 er alligevel en del år siden.

Så nu genudgiver vi alle guldkornene. For de er stadig lige så gode, som da de først blev delt her på Bryllupsbloggen.

Blogindlægget er primært skrevet til dig, der har booket en model 2 på godset. Men alle er selvfølgelig velkomne til at læse med og lade sig inspirere.

Hvad er en model 2?

Model 2 betyder, at I modtager festlokalet på festdagen kl. 14.00. Det vil sige, at I faktisk modtager lokalet, når I står i kirken ved jeres eget bryllup.

Men hvorfor?

På nogle datoer kan vi kun tilbyde jer brudepar, at I kan overtage lokalet på bryllupsdagen og ikke dagen før festen.

Festlokalet er nemlig udlejet til anden side dagen før.

Det kan både være til firmafest, privatfest eller konference. Det foregående arrangement er ude kl. 12.00 dagen derpå. Så vi har lokalet klar igen kl. 14.00 til jer.

Lyder det lidt urealistisk at blive klar til tiden?

Det er det faktisk ikke. Det kræver blot planlægning, hjælpende hænder og tillid.

Sommerbryllup i 1877-Laden
Fotograf: Wedding Day Films

Løsningen til dig, der ikke gider alt det praktiske

Model 2 er en mulighed for alle fester.

Det kræver blot en stram plan og et godt team.

Model 2 er oplagt til jer, som ikke ønsker selv at stå for det praktiske omkring klargøring af lokalet. Alt fra borddækning til udsmykning af lokalet og andre praktiske gøremål.

Det kan vores bryllupsarrangør Gitte fra A Day 2 Remember gøre for jer.

Det er ikke en skam at sige, at du ikke orker det.

Der er mange andre ting, du kan lave op til dit bryllup. På Sonnerupgaard Gods er konceptet netop, at du skal planlægge og klargøre alt selv, og så er denne kombination faktisk rigtig god.

Du får vores smukke lokaler og omgivelser.

Og du får de frie rammer til at gøre nøjagtig, som du vil. Samtidig får du hjælp fra vores bryllupsarrangør til at planlægge og gøre det hele klar for jer.

Derudover kan I spare på budgettet!

Når lokalerne først overtages på festdagen kl. 14.00 frem for dagen før, så er der penge at spare. Du kan bruge pengene på professionel hjælp fra vores bryllupsarrangør – eller måske et par smukke brudesko 😉

Gitte gør klar til vielse ved Kavalerfløjens sø
Fotograf: Unni Foto

Hvordan gør du?

I er 100 % afhængige af at få hjælp.

Det kan være fra vores bryllupsarrangør eller fra andre.

Vi anbefaler, at du hyrer Gitte. Hun kender godset og ved præcis, hvordan det hele kan lade sig gøre, når tidsplanen er stram.

Lær Gitte at kende her.

Der skal en stram plan til, hvis I skal nå det hele.

Med Gitte holder I to møder, hvor I planlægger nøjagtig, hvordan festen skal være. Hvilke ting vil du stå for? Hvilke ting skal Gitte stå for?

Det første møde er 10-12 måneder før den store dag, og sidste møde holder I 3 måneder inden brylluppet. Sammen med Gitte laver I en nøje plan for ALT: tidsplanen, leverandører, udsmykning, personalet og en køreplan.

Hvad er en køreplan?

Køreplanen sikrer, at alle opgaver er beskrevet, og at der er personale nok til at udføre arbejdet. Gitte har et godt team af tjenere og assistenter som hjælper ved model 2.

Hvis lokalet skal stå klar på 2-3 timer, så er et godt team vigtigt!

Der skal være hænder nok til at udføre arbejdet og et hjemmevant team, der kender rutinerne. Hvis du har det, kan (næsten) alt lade sig gøre.

Med god hjælp kan festen starte allerede kl. 16.00.

På 2 timer kan Gitte udrette meget, hvis der er hænder nok. Så starttidspunktet er ikke en hindring for jer. Kl. 16.00 passer perfekt for et bryllup med ankomst efter kirken, hvor I på godset inviterer til velkomstdrink og bryllupskage.

Brudepar skærer bryllupskagen
Fotograf: Fleckners Fotografering

Hold det simpelt

Forberedelser er alfa og omega. Alt skal optimeres så meget som muligt. Samtidig må der ikke være for mange detaljer.

Gør det let for jer selv.

Skab en enkel borddækning med en simpel centerpiece.

Blomsterne skal være færdige og klar til at sættes direkte på bordet. Gør det samme med servietterne. De skal være foldet på forhånd, og bordkortene skal være klar i orden efter placering.

Udsmykningen kan stadig være storslået og fyldt med detaljer.

Det skal dog være idéer, som er testet af før. Så ved Gitte præcis, hvordan det skal sættes op. Der er ikke tid til at prøve helt nye ting af med så kort tid.

Nogle brudepar ønsker vielse på godset.

Det har Gitte også god erfaring med. En vielse med model 2 kan starte fra kl. 16.

Vielse på Sonnerupgaard Gods
Fotograf: Linn Nesse

Alt det praktiske

Alle materialerne skal være klar dagen før.

Det er alt fra drikkevarer, snacks til pynt og andre ting.

Drikkevarerne skal leveres i en køletrailer, så du er sikret kolde drikkevarer, når festen starter. Du får nemlig ikke adgang til køkkenet før kl. 14 på festdagen.

Tip: Du kan leje en køletrailer af godset.

Husk at give dine leverandør besked om hvilket lokale du har booket, og hvornår de kan levere tingene. Al isen skal jo nødig smelte!

Gæsterne må ikke ankomme før planlagt tid. Uforudsete ting forstyrrer dit team i deres arbejde. Det kan forsinke alt meget, når I er tidspresset.

Kamilla & Morten ladebryllup med centerpiece
Fotograf: Jonas Schmidt

Jeg håber, at du er blevet klogere på vores model 2 og Gittes arbejde.

Det kan sagtens lade sig gøre. Sammen med et godt team kan du planlægge det hele ned til mindste detalje.

God fornøjelse! ♥

BLOGGEREN

Suzanne Crooy Kristensen - blogger, Marketing & SoMe koordinator og stor fan af at fejre livet. Jeg samler inspiration, tips og deler ud af de bedste guides til dig, som er i gang med at planlægge dit drømmebryllup. Sammen med Gitte, vores bryllups-& festarrangør, finder vi de bedste råd til dig.

Sonnerupgaards Instagram

Gitte bryllupsarrangør
BRYLLUPSARRANGØREN

Gitte Andersen er Sonnerupgaard Gods' bryllupsarrangør. Hun har mange års erfaringer med at hjælpe brudepar med store og små opgaver. Gitte har også en onlineshop, hvor hun udlejer pynt og træskilte til fester og bryllupper.

Gittes Instagram