Vi får tit spørgsmål om vores koncept.
Hvad får du med, når du lejer et af vores lokaler til bryllup? Og hvordan kan du nå at gøre lokalet klar, hvis du overtager det på dagen?
Jeg vil gennemgå det hele med dig i dag.
Så sæt dig godt tilrette med en varm kop kaffe, og lær godset bedre at kende.
Fire unikke festlokaler
Godset har eksisteret siden 1341.
Det har derfor en del år på bagen – og det har haft forskellige formål gennem tiden. I starten var det kun Hestestalden der blev lejet ud til fester. Men siden start 00’erne er godset flittigt blevet brugt til bryllupper i weekenderne.
I dag har vi fire unikke lokaler, som du kan leje til din fest.
Hvert lokale har eget køkken og toilet. Borde, stole, glas, bestik og al køkkenudstyret er selvfølgelig inkluderet i lokalelejen. Vi har også en masse værelser, I kan leje, så alle kan overnatte efter festlighederne.
Med hvert lokale får du også et grønt område, som I frit kan bruge.
Den herskabelige hovedbygning
Hovedbygningen er en af mine favoritter.
Her får du et herskabeligt festlokale fyldt med historie. Hovedbygningen består af flere forskellige rum, som du frit kan bruge til festen.
Der er selvfølgelig en spisesal, hvor middagen kan foregå.
Her kan du enten vælge runde borde eller langbord. Der er plads til 60 personer, så det er perfekt til et bryllup med de nærmeste.
Hovedbygningen har også en ankomsthal, pejsestue og et herreværelse.
I ankomsthallen kan du dække op med velkomstdrinks, gavebord eller buffet. Senere på aftenen kan I tænde op i pejsestuen, så de ældre kan sætte sig ind og snakke, hvis de ønsker at trække sig lidt fra festlighederne.
Og herreværelset er perfekt til de mindste gæster.
Her kan du sætte lidt legetøj frem, som børnene kan hygge sig med. Er du i tvivl, om børnene skal med? Maria giver dig svaret.
Du får direkte adgang til parken fra spisesalen.
Udsigten er fantastisk. Og på en varm sommerdag kan dine gæster gå ud på terrassen og nyde vejret.
I kan også blive viet ved Hovedbygningens søterrasse.
Her kan I sige ja til hinanden med udsigt til sø og marker så langt øjet rækker. Så bliver det ikke mere idyllisk, vel?
Få Marias bedste tips til styling af Hovedbygningen.
Den rustikke lade
Vores mest populære lokale er uden tvivl 1877-Laden.
Jeg forstår godt hvorfor.
De gamle bjælker, kampestenene og de gyldne farver skaber de perfekte rammer for et bryllup der emmer af landlig idyl.
Laden er også vores største lokale. Her er der nemlig plads til 250 spisende gæster, så det er perfekt til dig som drømmer om et stort bryllup.
I Laden kan du pynte op til vielse, middag, reception og dansegulv. Lokalet er nemlig så stort, at du sagtens kan dele det op i mindre dele. Smart, ikke?
Du skal være tidligt ude, hvis du vil booke Laden.
Der er omkring to års ventetid, fordi det er så populært. Medmindre du er frisk på at tænke lidt ud af boksen.
Fredagsbryllupper er nemlig også en mulighed. Dine gæster bliver jo inviteret i god tid, så langt de fleste kan sagtens få fri på en hverdag.
Få alle fordelene ved et fredagsbryllup.
Ved Laden har du udsigt til skøn natur med skov, marker og voldgraven.
Mange af vores brudepar holder receptionen udenfor, hvis vejret er til det. Så dækker de op med kage og champagne under det gamle træ.
Det ser altid helt fantastisk ud!
Du kan også sætte havespil frem og pynte med lyskæder til de mørke aftentimer. Få vores ultimative guide til underholdning.
Den gamle hestestald
I Hestestalden kan I være op til 100 personer.
Der er de fineste detaljer såsom kampesten på væggene, træbjælker i loftet, franske døre og gamle staldvinduer. Lokalet emmer af historie!
Hestestalden består af en spisesal og en festsal.
Start med receptionen i festsalen og ryk ind i spisesalen under middagen. Når I er færdige med at spise, så kan I bevæge jer tilbage til festsalen. Så kan tjenerne rydde op i spisesalen i ro og mag, mens I fester videre ved siden af.
Smart, ikke?
I kan også blive viet ved Hestestalden. Sæt stole og en vielsesportal op med udsigt til markerne. Så er du garanteret en romantisk vielse.
3 bud på vielse uden for kirken.
Naturen kan også danne rammerne for jeres reception. Hæng lyskæder op, stil lidt borde frem og server bryllupskagen til lyden af fuglesang.
Den hyggelige kavalerfløj
I 2020 fik Kavalerfløjen en forvandling!
Vi rev en væg ned, satte nyt tapet op og byggede en bar. Med plads til 50 personer er Kavalerfløjen perfekte til hyggelige, intime bryllupper.
Kavalerfløjen består af to lokaler.
Der er spisesalen, hvor middagen og festen typisk foregår. I forlængelse af spisesalen er der et mindre lokale som kan bruges til serveringen af cocktails eller som hyggekrog.
I kan gå direkte ud i parken fra Kavalerfløjen.
Langs terrassen kan du hænge lyskæder op og servere kold rosé. Du kan også sætte forskellige havespil frem, som gæsterne kan hygge med.
Parken er oplagt til en udendørs vielse.
Flere af vores brudepar bliver viet ved søen nær lokalet. Naturen kan nemlig skabe de mest fantastiske rammer for en vielse.
Med Kavalerfløjen er I garanterede hyggelige omgivelser til jeres livs fest.
Havefest i teltet
Sidste skud på stammen er vores havetelt, som du kan leje.
Det er den perfekte løsning til dig som drømmer om en afslappet havefest. Du lejer altid teltet sammen med et af vores lokaler – f.eks. Kavalerfløjen.
Så I kan frit bruge lokalet, køkkenet og toiletterne under festen.
Om aftenen kan I trække indenfor, så festen kan fortsætte til den lyse morgen uden at forstyrre naboerne.
Melanie har gennemgået alt det praktiske, du skal vide om teltet.
Du kan pynte teltet lige, som du ønsker.
Gå all in i ægte gardenparty-stil med lyskæder, grønne grene, sommerkager og fingermad. Så er du helt sikker på, at I vil få en uforglemmelig aften.
Er du i tvivl om hvilket venue, du skal vælge? Maria guider dig til hvordan, du vælger det helt rigtige sted.
Skab dit drømmebryllup
Vi har et helt unikt koncept, som du ikke finder på andre herregårde.
Du lejer nemlig kun lokalet hos os. Alt andet står du selv for. Du kan derfor skabe din drømmefest, for du kan vælge lige det, du drømmer om.
Menu, vielse, pynt, musik og sluttidspunkt.
Alt er op til dig.
Vi har selvfølgelig en masse leverandører, som vi varmt kan anbefale. De kender lokalerne godt og kan deres kram. Få vores liste her.
Model 1 eller 2?
Her på godset har vi to forskellige modeller.
Ved model 1 lejer du lokalet fra dagen før festens afholdelse til dagen efter festen afholdelse. F.eks. fra fredag til søndag. Du får senest adgang til lokalet kl. 18. Der er ofte kurser i hverdagene, så vi skal lige nå at gøre rent inden.
Vi gør vores bedste for, at du kan få adgang til lokalet hurtigst muligt!
Tip: Sørg for at have hjælpende hænder med, hvis I overtager kl. 18. Lav en tydelig plan på forhånd, så alle kender deres opgaver. Så kan I hurtigt og effektivt få pyntet lokalet op.
Sæt en kasse på hvert bord med pynten.
I kassen ligger du alt det pynt der skal bruges til hvert enkelte bord. Alt fra bordkort, servietter, lys og andet pynt. Så kan dine gæster let dække bordene, når du har gjort det hele klar til dem.
Model 2 er lidt anderledes.
Her overtager du lokalet på dagen – senest kl. 14.
Det er en perfekt løsning til jer der ikke ønsker at stå med alt det praktiske selv. Her kan I nemlig få hjælp af andre som klarer det for jer. I kan hyre en bryllupsarrangør eller finde et team af bekendte som kan træde til.
Ofte foregår vielsen kl. 14, så du vil ikke have tid til selv at gøre klar.
Det er derfor vigtigt, at du er okay med at overlade ansvaret til andre. Hvis du ønsker at være med til forberedelserne, så er det ikke den rette løsning for dig.
Sådan gør du, hvis du overtager lokalet på dagen.
Lav en tydelig plan til dine hjælpere
Gennemgå den gerne sammen inden, så der ikke er nogen tvivl. Mange af vores brudepar hyrer vores bryllupsarrangør til at hjælpe. Gitte er nemlig professionel, effektiv og ekstremt dygtig.
Mød Gitte: Godsets egen bryllupsarrangør.
Laden er jo vores mest populære lokale. Så derfor er reglerne lidt anderledes med dette lokale. Hvis I skal giftes i højsæsonen (altså maj-september), så kan I kun få model 2 på lørdage, da det er lejet ud til anden side dagen inden.
Jeg håber, at du har fået svar på nogle af dine spørgsmål.
Få vores ultimative guide til planlægningen. Lige til at hænge på køleskabet.
Du er velkommen til at komme forbi til en gratis, uforpligtende rundvisning, hvor du kan se vores lokaler. Her kan du stille alle de spørgsmål, du vil!
Og god fornøjelse med planlægningen ♥